10 Kanak-kanak yang Dibesarkan Oleh Haiwan

Sejarah Pengetahuan Gaya hidup Pelik
Sebarkan cinta

Anda mungkin tidak menjumpai anak-anak yang dibesarkan oleh haiwan tetapi mereka sebenarnya ada. Anak-anak ini diistilahkan sebagai "Anak Liar". Ilmu di sebalik kanak-kanak ini adalah bahawa mereka terpencil sejak awal lagi. Mereka tumbuh di persekitaran liar, oleh itu haiwan liar menjaganya.

Juga, ada sebilangan ibu bapa yang meninggalkan anak mereka pada usia yang sangat muda. Beberapa kanak-kanak seperti itu juga dibesarkan oleh haiwan. Jadi, apabila haiwan membesarkan anak-anak, mereka cenderung menyalin tabiat yang sama. Betapa menariknya!

Mari kita lihat lebih dekat 10 kanak-kanak yang dibesarkan oleh haiwan dan saya yakin mereka dibesarkan dengan baik! Ini dia!

Marina Chapman - Dijual, Ditinggalkan, dan Dibesarkan oleh Monyet

Marina Chapman adalah pengarang popular yang tinggal di Bradford, England. Kehidupannya sangat luar biasa sehingga ketika dia menulis otobiografi, kebanyakan penerbit enggan menerbitkannya. Alasan utama mengapa penerbit enggan menerbitkannya adalah kerana mereka menganggap bahawa kisahnya adalah satu pembohongan!

Marina, pada masa kecilnya, diculik. Kemudian, dia ditinggalkan di hutan Columbia di mana dia diadopsi oleh monyet capuchin. Monyet Capuchin diketahui menerima anak manusia dengan segala kasih sayang dan pujian.

Monyet capuchin ini mengajar Marina bagaimana menangkap burung dengan tangan kosong sehingga dia dapat bertahan hidup di dalam hutan. Dia menghabiskan masa yang baik dengan haiwan dan memahami bahasa mereka dengan sangat baik.

Budak Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Burung Unggul

Kisah Sidi Mohamed, anak burung unta, adalah kisah yang sangat unik. Dia, sendiri menceritakan kisahnya pada tahun 1945. Pada usia 5 atau 6 tahun, Sidi Mohamed berpisah dengan keluarganya di Afrika Utara. Dia berakhir di sarang burung unta di mana anak ayam menetas. Selain itu, dia berteman dengan burung unta induk.

Dia dijaga oleh burung unta yang mengajarnya cara berlari dengan pantas. Tambahan, burung unta memberi tempat perlindungan kepadanya dengan melebarkan sayap ke seluruh dirinya. Namun, pada usia 12 tahun, pemburu burung unta menangkap budak lelaki itu dan dia kemudiannya bertemu kembali dengan keluarganya.

Kemudian, dia berkahwin dan mempunyai anak. Tetapi, masa kecilnya menjadi luar biasa di mana dia dilindungi oleh burung unta dan tidak pernah terluka!

Kanak-kanak yang dihidupkan oleh Kucing

Polis Argentina menjumpai seorang budak lelaki berusia 1 tahun yang dikelilingi oleh 8 ekor kucing. Polis juga memerhatikan bahawa ketika mereka mendekati anak lelaki itu, kucing menjadi jauh lebih agresif dan keras kepala. Juga, didapati bahawa kucing merawat budak lelaki itu dengan menjilatnya dan melindunginya dengan berada di sekelilingnya semasa musim sejuk yang keras.




Selain itu, kucing membawa sekeping makanan untuk anak itu dan tidak memakannya. Anak itu dihayati dengan kasih sayang yang luar biasa dan dipuja oleh kucing seperti seorang ibu.

Kucing menjaga anak selama beberapa hari dan tidak pernah ada hari ketika anak itu merasa tidak berdaya atau tidak diendahkan. Kejadian itu berlaku pada tahun 2008.

Sekarang, pelajaran ini memberitahu kita banyak tentang kasih sayang kucing dengan kita, manusia. Oleh itu, tidakkah anda fikir bahawa membunuh kucing liar adalah salah sama sekali!

Budak Anjing dari Chile

Kisah 'Dog Boy' pasti patut didengar. Anak lelaki itu kini berusia 24 tahun yang ditinggalkan oleh ibunya pada usia 11 atau 12 tahun. Ibunya berumur 16 tahun ketika itu. Oleh itu, budak lelaki itu diselamatkan oleh anjing yang tinggal di sebuah gua yang berdekatan dengan sebuah pelabuhan Chile.

Anak lelaki itu menjadi sebahagian daripada keluarga mereka. Dia menyedut susu dari jalang, makan bersama mereka, dan selalu tinggal bersama mereka. Dia menjadi bahagian yang sangat penting dalam pek anjing dan menjadi serupa dengan anjing itu!

Ketika anggota polis menangkapnya, dia cuba melarikan diri untuk bersatu dengan anjing. Dia sangat agresif dan sesuai dengan kebiasaan anjing seperti menyalak dan menjadi agresif.

Dia dengan bersemangat mahu bersatu kembali dengan keluarga taringnya! Sungguh menyedihkan untuk mengetahui sama ada polis melakukan perkara yang betul untuk memisahkannya dari kumpulan anjing!

Ng Chhaidy - 38 Tahun Hidup di Rimba

Ng Chhaidy hilang di hutan ketika dia baru berusia 4 tahun dan dilihat setelah bertahun-tahun ketika berusia 38 tahun. Masyarakat berhampiran mendengar banyak perkara yang berkaitan dengan gadis hutan tetapi mereka tidak mengendahkannya sepanjang masa, dan menganggapnya sebagai khabar angin.

Dia hilang di India, dekat dengan perbatasan dengan Myanmar, dan kemudian dijumpai di Myanmar. Dia ditemui dalam keadaan sangat buruk, berbaring telanjang di tanah perkuburan.

Namun, dia sama dengan semua manusia. Anda mungkin berfikir bahawa setelah menjalani sebahagian besar hidupnya di hutan, dia mungkin tidak tahu apa-apa tentang manusia. Walaupun begitu, dia dapat berinteraksi dengan manusia tanpa kesulitan dan juga menunjukkan kehendak untuk belajar kata-kata baru.

Keluarganya tidak meminta campur tangan perubatan. Jadi, kita tidak menyedari keadaannya sekarang.

Lyokha- Anak Serigala Moscow

Pada tahun 2007, pihak berkuasa Rusia menangkap seorang budak lelaki yang tinggal bersama serigala. Umurnya tidak disahkan. Walaupun begitu, dikatakan bahawa dia mungkin berumur 10 tahun. Ketika dia diselamatkan, dia tidak mempunyai pengetahuan tentang bahasa Rusia dan menunjukkan kebiasaan seperti serigala.




Beberapa penduduk kampung mendapati dia dibalut dengan daun yang kering di musim sejuk yang keras, berhampiran Moscow. Pihak berkuasa menangkapnya, memberinya mandi, menukar pakaiannya, dan memotong kuku.

Namun, kanak-kanak itu melarikan diri dalam masa 24 jam dan sekarang tidak ada yang benar-benar tahu tentang keberadaannya.

Andrei Tolstyk - Dibesarkan oleh Anjing Pengawal

Andrei Tolstyk dilahirkan dengan kekurangan pendengaran dan pertuturan. Kekurangannya membuatkan ibu bapa meninggalkannya di wilayah Siberia yang berdekatan dengan Tasik Baikal. Walaupun begitu, dia diselamatkan oleh anjing penjaga yang memanjakannya lebih banyak daripada yang dapat dilakukan oleh orang tuanya!

Jadi, ketika dia menjaga anjing, dia menanamkan kebiasaan seperti menghidu makanan dan menjauhkan diri dari manusia. Dia biasa berkelakuan tidak menentu dan berjaya tumbuh gigi yang kuat.

Akhirnya dia membawanya dua minggu sebelum dia mula berjalan dengan dua kaki.

Saturday Mthiyane - Monyet Lebih daripada Lelaki

Pada tahun 1987, seorang kanak-kanak lelaki, berusia 5 tahun didapati menghabiskan masa yang besar bersama rakan monyet di Kwazulu-Natal, Afrika Selatan. Ketika pemuda itu berusia 17 tahun, dia masih mengikuti telunjuk monyet dan bersikap serupa dengan mereka!

Dia sama sekali tidak menyedari interaksi manusia, tidak pernah menyukai makanan yang dimasak, dan tidak mengagumi anak-anak. Dia masih sangat cinta dengan monyet dan ingin tinggal bersama mereka.

Monyet cenderung menyukai manusia dan mereka juga sangat serupa dengan kita. Jadi, mungkin ini adalah pilihan yang lebih baik untuk meninggalkan anak lelaki itu dengan haiwan.

Hospital Bayi - Lagi, Lebih Monyet Daripada Manusia

Ya, gadis itu diberi nama Hospital Bayi. Dia berumur 7 tahun ketika dia ditemui oleh mubaligh Itali di Sierra Leone. Nampaknya, dia dibesarkan oleh monyet atau kera. Oleh itu, dia tidak pernah dapat berinteraksi dengan manusia dan menolak idea untuk tinggal bersama manusia kerana dia terus bertindak seperti monyet.




Dia tidak bergaul dengan manusia dan terus menangis kerana dia mungkin ingin bersatu kembali dengan monyet.

Jadi, pada pendapat saya, mungkin adalah idea yang lebih baik untuk menggabungkannya dengan monyet sahaja! Saya harap!

Ivan Mishukov - Anjing Alpha 6 Tahun

Ivan Mishukov yang dilahirkan pada tahun 1992, tinggal bersama anjing berusia antara 4 hingga 6 tahun. Dia lari dari rumah kerana ibunya yang alkohol dan teman lelakinya yang kasar. Ketika dia melarikan diri, dia masuk ke dalam bungkusan anjing. Dia entah bagaimana berjaya membawa makanan kepada anjing dan dengan itu memperoleh kepercayaan mereka. Akhirnya, dia dijadikan pemimpin pak.

Namun, dia ditangkap sebanyak 3 kali oleh polis tetapi dia selalu melarikan diri. Walaupun begitu, akhirnya, dia terperangkap dalam strategi yang dirancang dan belajar banyak tentang bahasa dengan cepat.

Tetapi, anak lelaki itu tidak pernah merasa baik di kalangan masyarakat manusia kerana dia selalu disayangi dan dijaga oleh anjing. Jadi, dia mengalami masa yang sangat sukar, menghadapi masyarakat manusia. Dia makan dengan anjing, selalu mengikutinya, dan membuat keluarga sendiri dengan anjing.

Pada dasarnya, anjing memainkan peranan yang kuat dalam mengembangkannya dan menjadikannya beradab.

The Line Bawah

Jadi, di sini kami telah sampai ke akhir senarai di mana kami menunjukkan kepada anda 10 manusia luar biasa yang dijaga oleh haiwan. Kes seperti ini jarang berlaku tetapi sungguh menghangatkan hati ketika kita mendengar dan menggali lebih mendalam! Beritahu kami pendapat anda mengenai senarai kami!




1 berfikir mengenai "10 Kanak-kanak yang Dibesarkan Oleh Haiwan"

  1. 뚱한 여자 좋 ㅎ 하구 성욕 강항 부산진구 에 생활 하는 50 세 여자 마음 과 속궁합 맞는 친구 찿아 요나 키 170 체 130 코추 크고 엄청 잘해 줘요 ㄸ

Ruangan komen telah ditutup.