Mengapa Pasangan Berkahwin di Jepun Tidak Tidur Bersama?

Pengetahuan Gaya hidup Hubungan
Sebarkan cinta

Semasa anda menjalin hubungan, anda cenderung untuk tetap dekat dengan pasangan anda melalui setiap yang tebal dan kurus. Namun, di Jepun, kes ini bertentangan sama sekali. Pasangan suami isteri di Jepun tidur secara berasingan! Di Jepun, rumah-rumahnya kecil dan tempat tidurnya lebih selesa seperti apa sahaja. Bahkan suasana yang begitu hangat tidak menjadikan pasangan suami isteri Jepun tidur bersama. Mereka lebih suka tidur di katil yang berasingan. Kadang kala, pasangan malah menukar bilik mereka!

Anda mungkin berfikir bahawa semacam masalah intim menimbulkan halangan antara mereka. Tetapi, ia tidak seperti itu!

Sistem kepercayaan mereka telah menyebabkan mereka menjalani kehidupan seperti ini. Jadi, hari ini kita di KSM Globe akan membongkar alasan utama di sebalik pasangan Jepun tidak tidur bersama!

Mari ketahui SEKARANG!

  • Perbezaan jadual tidur

Perkara pertama dan terpenting antara pasangan berkahwin Jepun adalah pekerjaan mereka. Jadual kerja yang khas menjebak mereka dalam rutin yang berbeza kerana mereka tidak dapat tidur bersama. Kedua-dua rakan kongsi mempercayai persekitaran kerja yang kukuh. Oleh itu, mereka tidak saling mengganggu dan membiarkan separuh yang lain tidur semasa mereka bekerja sendiri dan sebaliknya! Jadi, menukar bilik adalah pilihan yang baik. Oleh itu, kedua-dua tidur dan bangun mengikut rutin yang telah ditetapkan.

Di Jepun, adalah perkara biasa bahawa isteri mungkin bekerja dan suami akan bebas. Begitu juga pada masa-masa lain, suami akan bekerja dan isteri akan bebas. Terima kasih kepada persekitaran kerja 24/7 di Jepun.

Oleh itu, pasangan sukar mendapat masa yang mungkin mereka habiskan bersama. Oleh itu, kedua-dua pasangan membiarkan satu sama lain berfungsi mengikut corak yang mereka tetapkan kerana ia mewujudkan keseimbangan dalam hidup tanpa mengganggu kesihatan setiap pasangan.

  • Ibu cenderung tidur bersama bayi mereka

Oleh kerana ibu dikenali sebagai lambang cinta dan kasih sayang, mereka tidak pernah memilih untuk meninggalkan anak mereka sendirian di sebuah bilik. Terutama, ibu Jepun cenderung menemani anak-anak mereka ketika tidur. Oleh itu, mereka harus tidur di bilik yang berbeza kerana bayi selalu membuat bising di tengah malam. Oleh itu, ibu-ibu menjadi yang terbaik, memisahkan diri dari suami agar tidur suami tidak terganggu begitu juga bayi mempunyai seseorang untuk menjaganya sepanjang masa!




Menurut banyak jenis kajian dan kajian, terbukti bahawa jika seorang ibu tidur bersama anaknya, tidurnya jauh lebih damai dan tenang. Juga, ketika seorang ibu menemani anak, anak merasa lebih selamat dan mengasuh dengan baik. Tambahan lagi, suhu dan degup jantung anak tetap stabil yang cukup kritikal pada masa bayi dan ibu bapa harus menyedarinya. Selain itu, kemungkinan sindrom kematian bayi secara tiba-tiba juga berkurang sekiranya ibu sedang tidur bersama anaknya.

Secara keseluruhannya, anak menjadi lebih yakin, membina harga diri, dan menunjukkan prestasi yang hebat di sekolah dan di tempat lain. Oleh itu, ibu Jepun menjadikan anak-anak mereka kuat dan kuat dengan tidur bersama mereka dan mengabaikan ayah mereka!

  • Bagi isteri Jepun, tidur sendiri adalah tanda ketenangan dan ketenangan

Tidak kira apa yang berlaku, wanita Jepun tidak akan berkompromi dalam tidur mereka walaupun persoalannya adalah mengenai perceraian. Ya, isteri Jepun sangat menghargai tidur mereka dan ini sangat penting bagi mereka, lebih daripada yang lain. Oleh itu, semasa mereka tidur, mereka sama sekali tidak ingin diganggu.

Jadi, jika seorang suami Jepun ingin meluangkan masa yang berkualiti dengan isterinya, dia harus berfikir dua kali kerana isterinya tidak akan membiarkannya menghalang tidurnya. Oleh itu, disarankan kepada lelaki Jepun agar mereka memikirkan kejutan pada waktu pagi atau bila-bila masa isteri tidak tidur. Ini pasti akan membantu suami yang miskin sekurang-kurangnya berhubungan intim dengan isterinya.




Juga, wanita Jepun lebih suka ketenangan ketika tidur. Oleh itu, jika anda berdengkur, atau bekerja hingga larut malam, isteri anda tidak akan pernah ingin bermalam dengan anda!

Seorang suami perlu diam dan diam ketika tidur. Inilah yang disukai oleh isteri Jepun!

Lebih-lebih lagi, wanita Jepun cukup tegas mengenai kesihatan mereka. Untuk menjaga kesihatan mereka, mereka menganggap tidur sebagai bahagian penting dalam hidup mereka. Jadi, jika ada yang mengganggu tidur mereka, mereka secara terbuka menolak tidur bersama mereka, walaupun anda adalah suami mereka!

  • Pasangan mempunyai sejarah tidur secara berasingan

Sekiranya kita mendalami kehidupan perkawinan Jepun, kita akan mengetahui beberapa fakta serius mengenai suami dan isteri yang tidur secara berasingan, bukan kerana mereka mungkin bertengkar tetapi kerana mereka suka dengan cara ini!

Fonton dipenuhi dengan kapas yang memberikan sokongan dan keselesaan tanpa henti kepada orang-orang yang tidur di atasnya. Jadi, pada hari-hari sebelumnya, futon ini hanya berukuran tunggal yang bermaksud ia menyokong satu orang. Jadi, walaupun anda ingin berpelukan dengan pasangan anda, anda akhirnya akan tidur di lantai yang sejuk dan sejuk.

Ia tidak pernah membuat orang selesa. Oleh itu, trend terus meningkat dari hari ke hari dan pasangan Jepun mula tidur secara berasingan. Walaupun pada masa sekarang, kita menjumpai tempat tidur seperti itu di rumah tangga Jepun yang bermaksud bahawa pasangan tetap memilih katil single untuk tidur!

Katil single juga sangat selesa dan memakan ruang yang lebih sedikit. Jadi, itu juga boleh menjadi alasan untuk tidak menggunakan katil bersaiz king. Namun, anda perlu mengorbankan keakraban untuk itu yang telah lama dilakukan oleh orang Jepun!

The Line Bawah

Jadi, di sini kita telah sampai ke penghujungnya. Saya harap sekarang anda tahu mengapa pasangan Jepun tidur secara berasingan. Beritahu kami pendapat anda mengenai tradisi ini? Adakah maut untuk kehidupan perkahwinan yang sihat atau tidak? Kami ingin mendengar tentang respons anda di bahagian komen di bawah! Jangan lupa untuk menyukai, berkongsi, dan melanggan saluran kami!

Jumpa lagi, sehingga lain kali! Selamat tinggal!




1 berfikir mengenai "Mengapa Pasangan Berkahwin di Jepun Tidak Tidur Bersama?"

  1. ایران
    استان کردستان
    شهرستان بيجارگروس
    خیابان مرزبان

Ruangan komen telah ditutup.